Ακολουθήστε μας

Απόψεις

ΦΕΡΝΤΙΝΑΝΤ ΠΟΡΣΕ: Ο άνθρωπος που άλλαξε την αυτοκίνηση…

“Αθλητικες Προσωπογραφιες” γράφει ο Γιάννης Χατζηιωαννίδης

“Ονειρεύτηκα να κατασκευάσω γρήγορα αυτοκίνητα. Όσο πιο γρήγορα τόσο πιο καλά. Από μικρό παιδί έκανα όνειρα για το αυτοκίνητο. Τα κατάφερα και είμαι υπερήφανος για αυτό. Τώρα μπορώ να φύγω από την ζωή ήσυχος..”

Ο Φερντιναντ Πόρσε γεννήθηκε στις 3 Σεπτεμβρίου του 1875 στο Μαφερσντορφ της Τσεχίας. Ο πατέρας του Αντόν Πόρσε ήταν ιδιοκτήτης ενός εργαστηρίου υδραυλικών συστημάτων. Ο πατέρας σκόπευε να αφήσει την επιχείρηση του στον γιο του , ο οποίος πάντως είχε άλλα σχέδια. Σε ηλικία 14 ετών έκανε με απόλυτη επιτυχία πειράματα με τον ηλεκτρισμό. Ο πατέρας του προσπάθησε να τον σταματήσει αλλά μάταια. Ο μικρός είχε δημιουργήσει ένα εργοστάσιο στο πίσω μέρος του σπιτιού του και ακολουθούσε το ένστικτο του. Άρχισε να δουλεύει σε ένα εργοστάσιο ηλεκτρισμού στην Βιέννη με πάθος και αγάπη. Σε λίγα χρόνια από εργάτης έφτασε να γίνει διευθυντής του κέντρου ερευνών και δοκιμών. Στην αρχή της καριέρας του είχε επαναστατικές ιδέες με σχέδια στο χαρτί. Το 1897 κατάφερε να κατασκευάσει ένα μοτέρ ηλεκτρικής ενέργειας το οποίο μετέδιδε την κίνηση απευθείας στις πλήμνες του αυτοκινήτου. Τον ίδιο χρόνο πήγε σε άλλη εταιρεία, στο νέο τμήμα ” Ηλεκτρικού Αυτοκινήτου”.

Αυτό θα οδηγούσε στο πρώτο αυτοκίνητο που κατασκεύασε ποτέ. Η Λόνερ -Πόρσε το 1900 ήταν ένα όχημα χωρίς σύστημα μετάδοσης το οποίο κινούσε το παραπάνω μοτέρ. Στην παγκόσμια έκθεση εμπορίου του Παρισιού το 1900 παρουσιάστηκε το όχημα αυτό. Από την πρώτη στιγμή συμμετείχε με το αυτοκίνητο αυτό στους αγώνες που διεξαγόταν εκείνη την εποχή. Το 19οο κέρδισε έναν αγώνα κοντά στην Βιέννη, κάτι που γιορτάστηκε δεόντως από όλους τους εργαζόμενους. Το 1902 ήταν οδηγός ενός αυτοκινήτου που σχεδίασε ο ίδιος και που ανήκε σε ένα δούκα της περιοχής. Το 1903 παντρεύτηκε την Τζοάνα Καές, με την οποία απέκτησε δύο παιδιά.

Την Λουίζ και τον Φέρντιναντ Αντόν Ερσνστ Πόρσε. Η κόρη του παντρεύτηκε τον Βιενέζο δικηγόρο Αντον Πίχ, ο οποίος πέθανε και το 1952 η Λουίζ απέκτησε τον έλεγχο της Πόρσε. Αργότερα ο Φέρι Πόρσε απέκτησε την διεύθυνση και μετέτρεψε την Πόρσε στην σημερινή εταιρεία κατασκευής πολυτελών αυτοκινήτων. Το 1907 ο Πόρσε ανέλαβε τη ν διεύθυνση του αυστριακού παραρτήματος της Ντάιμλερ – Μπένζ. Το 1917 προήχθη σε γενικός διευθυντής της εταιρείας. Τότε κέρδισε και τον διάσημο αγώνα του πρίγκιπα Ερρίκου. Ήταν αγώνας αντοχής για αυτοκίνητα τουρισμού. Το 1922 ο Πόρσε παρουσίασε το Σάσα ένα μικρό 4κύλινδρο αυτοκίνητο που ήταν τόσο καλό που στην πρώτη του συμμετοχή κέρδισε και τις δύο κατηγορίες στο ράλι της Σικελίας. Οι Ιταλικές εφημερίδες αφιέρωσαν ύμνους για το αυτοκίνητο αυτό που άγγιζε ταχύτητες απίστευτες για την εποχή εκείνη. Η ιδιοφυΐα του Πόρσε αναγνωρίσθηκε από τα κεντρικά της Ντάιμλερ στην Στουτγάρδη και το 1923 του έγινε πρόταση να αναλάβει την τεχνική διεύθυνση και να γίνει μέλος του διοικητικού συμβουλίου της φίρμας. Την δέχθηκε. Επέβλεπε την εξέλιξη των αυτοκίνητων Μερσεντές.

Οι δάφνες στους αγώνες ερχόταν συνεχώς. Το Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Στουτγάρδης τον τίμησε με τον επίτιμο τίτλο του δόκτορα αναγνωρίζοντας έτσι τα μεγάλα του επιτεύγματα. Το 1929 ο δόκτωρ Πόρσε άφησε την Ντάισλερ και πήγε τεχνικός διευθυντής στην Στάγερ Βέρκε στην Αυστρία. Δύο χρόνια αργότερα ο Πόρσε ίδρυσε το δικό του γραφείο βιομηχανικού σχεδιασμού. Ήταν 21 Απριλίου του 1931, όταν ουσιαστικά γεννήθηκε η Πόρσε με την σημερινή της μορφή. Στις 10 Αυγούστου του ίδιου έτους παρουσίασε την ανάρτηση με ράβδους στρέψης. Οι εφημερίδες της εποχής έγραψαν ότι η πατέντα αυτή θα άφηνε εποχή. Από τις πρώτες ημέρες ο Πόρσε ονειρευόταν να δημιουργήσει ένα μικρό αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων και ποιότητας αλλά ταυτόχρονα και καθημερινής χρήσης. Στις 22 Ιουνίου του 1934 ο Πόρσε υπέγραψε συμφωνία με την εταιρεία VDA για την δημιουργία μιας εταιρείας κατασκευής αυτοκινήτου. Μόλις είχε γεννηθεί η Φόλκσβαγκεν και το 1938 τοποθετήθηκε ο θεμέλιος λίθος της εταιρείας.

Ο Πόρσε σχεδίασε τον σκαραβαίο το δημοφιλέστερο αυτοκίνητο της ιστορίας . Την περίοδο που ακολούθησε ο Πόρσε ήταν ένας εκ των γενικών διευθυντών της Φόλκσβάγκεν αλλά μετά ήρθε ο Παγκόσμιος πόλεμος. Το 1940 του αποδόθηκε και επίσημα ο τίτλος του καθηγητή. Η Φόλκσβάγκεν κατασκεύασε αυτοκίνητα για τον πόλεμο ενώ η Πόρσε μετακόμισε και πήγε στην Στουτγάρδη. Ο Πόρσε συνελήφθη από τους Γάλλους το 1945 και πέρασε 22 μήνες σε διάφορες φυλακές. Η εταιρεία συνέχισε να κατασκευάζει γρήγορα αυτοκίνητα και να προκαλεί θαυμασμό. Ο γιος ακολούθησε τα βήματα του κατασκευάζοντας αυτοκίνητα. Ο ιδρυτής ουσιαστικά της μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανίας με τους φανατικούς φίλους πέθανε το 1952 σε ηλικία 77 ετών υστερα από εγκεφαλικό επεισόδιο. Το όνειρο του πάντως για την δημιουργία υπεραυτοκινήτων πραγματοποιήθηκε. Όσα χρόνια και αν πέρασε η Πόρσε εξακολουθεί να κατασκευάσει γρήγορα αυτοκίνητα υψηλής ποιότητας με φανατικούς φίλους σε ολόκληρο τον πλανήτη.

Τα μοντέλα που παρουσίασε η συγκεκριμένη εταιρεία τα τελευταία χρόνια, άφησαν εποχή δημιουργώντας σχολή στην αυτοκίνηση. Πάντα στο πνεύμα του ιδρυτή της εταιρείας. Γρήγορα αυτοκίνητα και αξιόπιστα. Ο Φέρι Πόρσε, αφησε το ονομά του γραμμένο στην ιστορία της αυτοκίνησης με χρυσά γράμματα. Ηταν ενας απο αυτούς που βοήθησαν στην εξέλιξη της αυτοκίνησης και ενας απο αυτούς που βοήθησαν στα μέγιστα στην εξέλιξη του αυτοκινήτου αλλά και των αγώνων. Ανθρωποι σαν και αυτόν δεν πρόκειται να ξεχαστούν ποτέ..

Απόψεις

ΠΑΟΚ… there is a trophy on the table!

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΑΡΘΡΟΥ:

Σε περίπου 24 ώρες θα έχουμε την σέντρα του 80ου τελικού του Κυπέλλου Ελλάδος μεταξύ Παναθηναϊκού και ΠΑΟΚ στο ΟΑΚΑ. Σέ ένα ζευγάρι που έχει πολλές συναντήσεις στον θεσμό και πολύ μοιρασμένο κάπως έτσι αναμένεται να πάει και ο τελικός αύριο, βράδυ Σαββάτου 21ης Μάϊου 2022.

Ένα παιχνίδι πολύ οριακό ιδιαίτερα φέτος, με την σεζόν με τα γνωστά “σκαμπανεβάσματα” του δικεφάλου ενώ στον αντίποδα οι πράσινοι έρχονται με μεγάλη… δίψα για την κατάκτηση τροπαίου 8 χρόνια μετά από τον τελευταίο τελικό που είχε βρεθεί και κατακτήσει πάλι με αντίπαλο τον ΠΑΟΚ. Το προβάδισμα λοιπόν στην δίψα του τριφυλλιού έρχεται να ισορροπήσει η μεγάλη εμπειρία του δικεφάλου πλέον σε τέτοιες αναμετρήσεις.

Ο ΠΑΟΚ του Ραζβάν Λουτσέσκου έρχεται άλλωστε από τέσσερις στις τέσσερις κατακτήσεις έχοντας διπλασιάσει τα Κύπελλα του από το 2017 μέχρι σήμερα. Η λογική λοιπόν λέει ότι θα πάμε σε ένα παιχνίδι υπομονής, καθώς ο δικέφαλος επί Λουτσέσκου έτσι παίζει πάντα, ξέρει ότι αργά η γρήγορα θα βρει τρόπο να διασπάσει την άμυνα του Παναθηναϊκού και αρκεί εκεί να υπάρξει το σωστό τελείωμα για να στείλει τους οπαδούς του δικεφάλου που θα βρίσκονται στο ΟΑΚΑ, στα… ουράνια.

Ο ΠΑΟΚ έχει την ευκαιρία του αύριο να κάνει το εκπληκτικό 5/5 την τελευταία εξαετία και να κλείσει ονειρικά και με θετικό πλέον πρόσημο μια σεζόν που ταλαιπωρήθηκε κυρίως στο πρωτάθλημα. Ξέρουν οι ασπρόμαυροι το πως και ότι και να παρουσιαστεί η ομάδα πλέον είναι ικανή να το αντιμετωπίσει. Και η επιθυμία των οπαδών να δώσουν το 1000% οι παίκτες θα συμβεί. Το θέλουν και οι ίδιοι άλλωστε φαίνεται από την στάση τους στις δηλώσεις και ποιος θα περίμενε κάτι διαφορετικό από τον φυσικό ηγέτη και αρχηγό του δικεφάλου Αντελίνο Βιεϊρίνια.

Από την άλλη ο Παναθηναϊκός που φέτος έχει φτάσει στην καλύτερη του σεζόν μετά το 2014 επιζητεί την επιστροφή του στα τρόπαια. Ποιος μπορεί να τον σταματήσει; Μα φυσικά ο Ραζβάν Λουτσέσκου. Ο Ρουμάνος είδε την ομάδα να παίζει με άλλη αύρα την Τρίτη, επιτέλους είχε τις επιστροφές που θέλει, όλοι μα όλοι θα είναι μέσα για τον αυριανό τελικό και τώρα… “there is a trophy on the table”.

Περισσότερα

Απόψεις

Υπάρχει “σφυγμός” στον… πλανήτη ΠΑΟΚ – Ζητούμενο η συσπείρωση εν όψει του Σαββάτου

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΑΡΘΡΟΥ:

Μια εβδομάδα ακριβώς πριν από την μάχη της… σεζόν για τον δικέφαλο καθώς θα κρίνει εν πολλοίς την έκβαση που θα έχει η φετινή αγωνιστική περίοδος θετική ή αρνητική, οι ήρωες του, όπως χαρακτήρισε ο ίδιος ο Ραζβάν Λουτσέσκου τους ποδοσφαιριστές του έβγαλαν επιτέλους αντίδραση, ακόμα και αν δεν κέρδισαν το Σάββατο το βράδυ στο Γ. Καραϊσκάκης.

Μετά την πολύ κακή εικόνα των προηγούμενων αγώνων είναι το πρώτο παιχνίδι που μπορεί κάποιος να πει ότι ο ΠΑΟΚ αφήνει στους οπαδούς του, θετική αύρα ακόμα και αν πάλι, για 11ο συνεχόμενη αναμέτρηση δεν κέρδισε. Αυτό που μέτρησε στα μάτια όλων είναι η διαφορετική διάθεση που είδαν στο εκτός έδρας παιχνίδι με τον Ολυμπιακό, σε μια μάλιστα αναμέτρηση που αποτελούσε και την φιέστα των ερυθρολεύκων.

Κάτι που αν μη τι άλλο έχει σημασία. Καθώς οι ερυθρόλευκοι αναμενόταν να μπουν στο γήπεδο για “πετάξουν στα σχοινιά” τον δικέφαλο, ακόμα και μετά την δημοσίευση των επίσημων ενδεκάδων, εκεί όπου φάνηκε ότι οι γηπεδούχοι θα προσέγγιζαν την αναμέτρηση πιο… χαλαρά. Δεν συνέβη όμως αυτό καθώς “σκύλιασαν” για να πάρουν τους τρεις βαθμούς. Αλλά τους το χάλασε ο Ραζβάν Λουτσέσκου με τους ποδοσφαιριστές του.

Ένας Λουτσέσκου ο οποίος είδε με μεγάλη χαρά να επιστρέφει στην βασική ενδεκάδα ο Αντρίγια Ζίφκοβιτς αλλά και ο Χοσέ Ανχέλ Κρέσπο εν όψει του τελικού αλλά η μεγάλη του ικανοποίηση κάτι που δεν έκρυψε άλλωστε ήταν και η χρησιμοποίηση του Ντιέγκο Μπίσεσβαρ αλλά και του Ομάρ Έλ Καντουρί έστω και για λίγα λεπτά. Παίκτες που 100% ο Ρουμάνος τους χρειάζεται για τον τελικό, όπως και γενικότερα χρειάζεται τον δικέφαλο πλήρη.

Κάτι που βλέπει να γίνεται καθώς από τις προπονήσεις του Σαββατοκύριακου επέστρεψαν σχεδόν όλοι σε φουλ ρυθμούς με τους… τελευταίους να κάνουν την ύστατη προσπάθεια να βρεθούν το βράδυ του Σαββάτου στο ΟΑΚΑ.

Ο δικέφαλος λοιπόν από την Κυριακή και έπειτα μπήκε πλέον σε εβδομάδα… Παναθηναϊκού καθώς αύριο στην Τούμπα κρίνεται η 2η θέση του πρωταθλήματος και σε πέντε βράδια από σήμερα κρίνεται ο δεύτερος εγχώριος τίτλος μετά το πρωτάθλημα. Μέχρι τότε όμως μια λέξη πρέπει να τριγυρνάει σε όσους περιστοιχίζουν τον ΠΑΟΚ και να απαλλάξουν την ομάδα από οποιαδήποτε αρνητική κριτική ή και πίστη σε κακόβουλα δημοσιεύματα. ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ.

Περισσότερα
ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ21-05-2022, 09:57

Aυτό είναι το promo βίντεο του ΠΑΟΚ για τον τελικό (vid)

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ21-05-2022, 09:49

Tελικός Κυπέλλου: Οι τελευταίες πρόβες στο ΟΑΚΑ

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ21-05-2022, 09:35

H μεγάλη κάθοδος του λαού του ΠΑΟΚ στην Αθήνα (vid)

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ21-05-2022, 02:57

Τελικός Κυπέλλου:Λιγότερα από χίλια εισιτήρια για το sold out του ΠΑΟΚ

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ21-05-2022, 02:44

Λίνο: «Στεναχωρήθηκα πολύ στον τελικό με τον Παναθηναϊκό»

ΜΠΑΣΚΕΤ21-05-2022, 02:38

Τα 5+1 συμβόλαια για τη νέα σεζόν και η επόμενη μέρα

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ21-05-2022, 02:28

Ζέρβας για τον τελικό του κυπέλλου: «Ελπίζω να… δυσαρεστηθεί και να με κεράσει ο Μπακογιάννης»

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ21-05-2022, 02:24

Οι ρυθμίσεις κυκλοφορίας στην Εθνική Οδό για τους φίλους του ΠΑΟΚ

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ21-05-2022, 02:18

Τελικός Κυπέλου: H EΠΟ παρέθεσε γεύμα στους εκπροσώπους των δύο φιναλίστ

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ21-05-2022, 02:10

Παναθηναϊκός: Tελικά δεν έκανε sold out τα εισιτήρια του τελικού

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ21-05-2022, 02:04

Οι ψυχολογικές ντόπες του Ιβάν Σαββίδη στους παίκτες

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ21-05-2022, 01:56

Τελικός κυπέλλου: Ανακοινώθηκε η σύμβαση μίσθωσης του ΟΑΚΑ

Απόψεις20-05-2022, 21:37

ΠΑΟΚ… there is a trophy on the table!

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ20-05-2022, 19:38

Πέταξε για Αθήνα ο ΠΑΟΚ! (pic+vid)

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ20-05-2022, 15:51

Γιοβάνοβιτς: «Δεν υπάρχει φαβορί»

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ20-05-2022, 15:31

ΠΑΟΚ:Με όλους στην αποστολή φεύγει για Αθήνα

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ20-05-2022, 15:27

Παναθηναϊκός: Αυτή είναι η αποστολή του τελικού

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ20-05-2022, 15:22

Το τελετουργικό πριν την σέντρα του τελικού

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ20-05-2022, 15:20

Τα ισχύοντα και οι όροι οργάνωσης του Τελικού Κυπέλλου Ελλάδος

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ20-05-2022, 15:18

Λουτσέσκου: “Ότι καλύτερο μπορούμε για να πάρουμε το Κύπελλο”

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ20-05-2022, 14:50

Βιεϊρίνια: « Το μόνο που σκέφτομαι είναι το Κύπελλο»

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ20-05-2022, 11:59

Live streaming: Συνέντευξη τύπου Λουτσέσκου – Βιερίνια

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ20-05-2022, 11:54

Στην προπόνηση και ο Μιχαηλίδης

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ20-05-2022, 11:49

Επαφή Μπότο – Φεντσένκοφ πριν την προπόνηση

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ20-05-2022, 10:25

Μιλάνε Λουτσέσκου και Βιερίνια

paokbc
mensbook
in2sports
synergeio
serano

Διαβάστε Ακόμη

adana eskort - mersin eskort - eskort mersin - mersin eskort bayan - mersin bayan eskort - çeşme eskort