ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

THESSDAY

Mετρό: Περιορίζουν πέντε εργοτάξια, φεύγει ο γερανός από την «Αγία Σοφία»

Μη περιμένουμε φέτος γιορτινά χριστουγεννιάτικα λαμπιόνια στο γερανό της «Αγίας Σοφίας», καθώς την Τετάρτη 2 Δεκεμβρίου, όπως έχει προγραμματιστεί, θα γίνει η αποκαθήλωσή του, σηματοδοτώντας την έναρξη της σταδιακής αποκατάστασης του νοτίου τμήματος του σταθμού του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Αλλά Αττικό Μετρό Α.Ε. και ανάδοχος του έργου, προχωράνε σε αποκαταστάσεις οδών και πεζοδρομίων σε σειρά εργοταξιακών καταλήψεων, που τα τελευταία πολλά χρόνια έχουν δυσκολέψει τη ζωή των Θεσσαλονικέων σε κομβικά σημεία του άξονα, με αποτέλεσμα να έχουν υποστεί ζημίες καταστηματάρχες, να έχουν κλείσει ή μετεγκατασταθεί επιχειρήσεις, να έχει γίνει προβληματική η κίνηση των πεζών ιδίως κατά τις βραδινές ώρες.

Φεύγει λοιπόν ο γερανός, αλλά από τη νέα χρονιά… συμμαζεύονται και τα εργοτάξια ανατολικά σε τρεις σταθμούς, στην «Ανάληψη»- σταθμός με τη δική του περιπτωσιακή ιστορία- στη «Φλέμινγκ» και στη «Μαρτίου» (άλλοτε «Πατρίκιος»), ενώ επίσης, στο Βαρδάρη, θα περιοριστεί σημαντικά η κατάληψη στο σταθμό «Δημοκρατίας». Όπως πληροφορήθηκε το GRTimes.gr, έχουν κατατεθεί στο Δήμο Θεσσαλονίκης οι προτάσεις για τα έργα που πρέπει να γίνουν σε αυτούς τους τέσσερις σταθμούς, προκειμένου να περιοριστούν οι καταλήψεις και να δοθεί περισσότερος χώρος σε πεζούς και οχήματα, με αποκαταστάσεις πεζοδρομίων και οδών.

Κι’ αυτά όσο βέβαια περιμένουμε την απόφαση του ΣτΕ επί των προσφυγών για το σταθμό «Βενιζέλου», απόφαση από την οποία εξαρτάται εν πολλοίς η ολοκλήρωση του πολύπαθου έργου.

Σταθμός «Αγία Σοφία». Συγκεκριμένα, στο νότιο τμήμα του σταθμού «Αγία Σοφία», απομακρύνεται ο γερανός που βρίσκεται στο εργοτάξια τα τελευταία δύο χρόνια, ενώ ήδη έχει γίνει η τελική ανάπλαση του πεζοδρομίου προς την πλευρά της οδού Εγνατίας. Σε επόμενο χρόνο, θα διαπλατυνθεί και το πεζοδρόμιο, μπροστά από τα καταστήματα, μεταξύ των οδών Εγνατία και Καστριτσίου.

Στο σημείο που βρίσκεται η νότια εργοταξιακή κατάληψη και συνεχίζουν να γίνονται εργασίες, βρίσκεται η σταθερή και κυλιόμενη πρόσβαση του σταθμού, όπως και το φρέαρ του ανελκυστήρα.

Αυτό το άνοιγμα που βλέπουν οι διερχόμενοι από την μεταλλική πεζογέφυρα, η «πισίνα» όπως την ονόμασε μηχανικός του έργου, θα υποδεχθεί αρχαιότητες που θα επιλεγούν για να εκτεθούν από την Εφορία Αρχαιοτήτων και οι οποίες θα προστατεύονται πιθανότατα από γυάλινη επιφάνεια.

Για να μπορέσει να ολοκληρωθεί η νότια πρόσβαση, θα απομακρυνθεί η μεταλλική πεζογέφυρα, θα διαμορφωθεί μια προσωρινή πεζοδιάβαση, στο ίδιο πλάτος. Όταν ολοκληρωθούν οι εργασίες στο εργοτάξιο, θα επεκταθεί και ο χώρος πρασίνου.

Σταθμός «Δημοκρατίας». Oι εργοταξιακές καταλήψεις στο Βαρδάρη, είναι από τις πρώτες που έγιναν, μετά την υπογραφή της σύμβασης κατασκευής του Μετρό. Οι καταστηματάρχες στην αρχή της  Μοναστηρίου και μέχρι το ύψος της Καλού, αλλά και οι πεζοί, για πάρα πολλά χρόνια ταλαιπωρούνται από καταλήψεις πεζοδρομίων, υψηλές μεταλλικές περιφράξεις, ενώ  εναλλάξ μειώθηκαν και οι λωρίδες κυκλοφορίας. Τώρα πλέον το πρόβλημα εντοπίζεται το πάνω τμήμα της Μοναστηρίου και προς την πλευρά της οδού Λαγκαδά, μέχρι και την κάθετη στη Μοναστηρίου, οδό Οδυσσέως.

Στο εργοτάξιο του σταθμού «Δημοκρατίας», θα γίνει ότι και στην «Αγία Σοφία», ήτοι περιορισμός της κατάληψης με μετατόπιση της περίφραξης προς την πλευρά του πεζοδρομίου και παράλληλη διαπλάτυνση του πεζοδρομίου επί της Μοναστηρίου, που είναι πολύ στενό με αποτέλεσμα όταν σκοτεινιάζει, οι πεζοί για λόγους ασφαλείας να αποφεύγουν τη διέλευση.

Το έργο δεν γίνεται στον ίδιο χρόνο με τις παρεμβάσεις στην «Αγία Σοφία», επειδή συνδέεται με την αμφιδρόμηση των οδών Δωδεκανήσου και 26ης Οκτωβρίου. Θα επαναφερθούν οι αμφιδρομήσεις και μετά θα εκτελεστούν οι εργασίες. Μετά τις παρεμβάσεις θα παραμείνει φυσικά η είσοδος του σταθμού, όπως και ένα φρέαρ μέσω του οποίου θα προσεγγίζουν τα συνεργεία καθώς από το «ΝΣΣ» ως την «Αγία Σοφία» θα γίνει η επέκταση της σιδηροδρομικής επιδομής.

Σταθμός «Φλέμινγ». Στο εργοτάξιο του σταθμού «Φλέμινγκ», η οδός Δελφών, από το ύψος της Καλλιδοπούλου ως τη Φλέμινγκ, δεν είχε κλείσει ποτέ εντελώς. Στη Δελφών, θα αποκατασταθεί οριστικά το πεζοδρόμιο προς την κάτω πλευρά του δρόμου όπως και μπροστά στο σχολείο της Ισραηλιτικής Κοινότητας.

Σταθμός «Ανάληψη». Οι μειώσεις των εργοταξιακών καταλήψεων θα έρθουν να ανακουφίσουν μία περιοχή που ταλαιπωρήθηκε πολύ, ακόμη από τον Ιούνιο του 2010, κυρίως εξαιτίας του κλεισίματος της οδού Δελφών από την Μπότσαρη μέχρι την οδό Συνδίκα και των πολύ στενών πεζοδρομίων που έκαναν προβληματική την κίνηση των πεζών αλλά και οδήγησαν στην ερήμωση των καταστημάτων. Η Δελφών είχε κλείσει σε όλο της το πλάτος από το Σεπτέμβριο του 2011 ως τον Οκτώβριο του 2012. Μετά είχε δοθεί μια λωρίδα κυκλοφορίας, μετά ξαναέκλεισε ο δρόμος για να μεταφερθεί ο μετροπόντικας μέχρι που το καλοκαίρι του 2018 δόθηκε σε κυκλοφορία ο δρόμος, με δύο λωρίδες, μία ανά κατεύθυνση.

Στην περιοχή του σταθμού «Ανάληψη», από τις πρώτες εργασίες που θα γίνουν, θα είναι η αποκατάσταση της εισόδου του Νοσοκομείου Αφροδισίων Νόσων, που προσωρινά εξυπηρετείται από την οδό Χατζηλαζάρου.

Στη Δελφών, ο δρόμος θα πάρει στην κανονική του μορφή, με δύο +δύο λωρίδες κυκλοφορίες ανά κατεύθυνση με πλάτος περίπου 3,5 μέτρα η κάθε μία. Επίσης, θα διαπλατυνθούν όλα τα πεζοδρόμια.

Σταθμός «Μαρτίου». Η «Μαρτίου», άρχισε να κατασκευάζεται το 2012 και  αποτελείται από το σταθμό και την λεγόμενη «τρομπέτα», δηλαδή τη διακλάδωση για την επέκταση προς Καλαμαριά.

Από τη Δελφών και ανατολικά, ο χώρος δεν θα απελευθερωθεί γιατί χρησιμοποιείται για τη μεταφορά των Η/Μ μηχανημάτων. Αλλά η οδός Σόλωνος που είναι τελείως κλειστή,  στο τμήμα από την οδό Μαρτίου και προς το κέντρο, ως την οδό Φιλελλήνων,  θα ανοίξει  και θα δοθεί στην κυκλοφορία , ενώ θα γίνουν και διαπλατύνσεις πεζοδρομίων.

Να σημειωθεί, σε ό,τι αφορά τους υπολοίπους σταθμούς στο κέντρο και προς ανατολικά, ότι μελλοντικά στο «Συντριβάνι» θα βγούνε οι λαμαρίνες και θα φυτευτεί πράσινο. Στο «Πανεπιστήμιο» όταν προχωρήσουν οι αποκαταστάσεις στο επίπεδο των οδών, θα γίνει η πολύ σημαντική για την κυκλοφορία, επαναφορά της Γ’ Σεπτεμβρίου.

Οι σταθμοί «Ευκλείδης» και «Παπάφη» δεν παρουσιάζουν προβλήματα για την κίνηση οχημάτων και πεζών, ενώ στο σταθμό «Βούλγαρη», πριν δύο χρόνια, δόθηκε στην κυκλοφορία η οδός Παπαδάκη.

Ο περιορισμός των εργοταξίων είναι κάτι που επιδιώκεται από την Αττικό Μετρό Α.Ε. και που στους περισσότερους σταθμούς είναι εφικτό αφού είτε έχουν κατασκευαστεί, είτε υπολείπονται λίγες εργασίες. Ευνόητος στόχος είναι η βελτίωση των συνθηκών ζωής των κατοίκων, των μετακινήσεων, της διευκόλυνσης των επιχειρήσεων στη λειτουργία τους.

 

injectionservice

mensbook
in2sports
synergeio
serano

Διαβάστε επίσης